אינה ברקוביץ
אינה ברקוביץ 
כיום אני משמשת כאוצרת ומנהלת הגלריה לאמנות בבית הגפן, מרכז תרבות ערבי-יהודי בחיפה. עם כניסתי לתפקיד ב-2024, שמתי לי למטרה להמשיך
ולפתח את הגלריה כמרכז פעיל למחקר ויצירה אמנותית, תוך שימת דגש על קידום התרבות המקומית והאזורית. אני מתמקדת בטיפוח הקהילה
האמנותית המקומית וביצירת שיתופי פעולה ארוכי טווח עם מוסדות אחרים, במטרה לחזק את מעמדה של האמנות באזור.
הדרך שלי לתפקיד הנוכחי התחילה ללא ספק כשהחלטתי להירשם ללימודי תואר שני בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת חיפה.מהלך שנולד
בעיקר מתוך עניין אישי ותחביב, חשף בפני עולם מרתק שבו הרגשתי בבית לראשונה בחיי המקצועיים. כתבתי תזה,בהנחיית פרופ' אסתר לוינגר
(כיום אמריטוס של החוג), על כרזות תעמולה שיצרו אמני האוונגרד הרוסי בראשית המאה ה-20. נהניתי מכל רגע של המחקר, מהנבירה בספרייה,
מהביקורים במחסנים מוזיאליים ואפילו מהניסיונות הנואשים לנסח פסקאות קוהרנטיות מול דף ריק. בעקבות הלימודים, ביצעתי שינוי קריירה
משמעותי, שהחל בעבודה כמדריכה במוזיאון הכט שבאוניברסיטת חיפה, והמשיך לפרויקטים אוצרותיים ומחקריים מגוונים ומאתגרים, בין כותלי
המוזיאון ומחוצה לו.

יהודית בזרנו copy

 יהודית בז'רנו
משנת 2013 שמשתי רשמת האוסף של המשכן לאמנות עין חרוד, תפקיד אותו מילאתי במשך כ-11 שנים במשרה מלאה. במסגרת זו, אצרתי את
תערוכת הקבע הראשונה של המשכן יחד עם יניב שפירא, ולקחתי חלק פעיל בגיבוש התקן הישראלי לרישום מוזיאלי באיקו"ם. תחום ההתמחות
המרכזי שלי עסק ברישום ומחקר של יצירות ופריטי יודאיקה שנבזזו במהלך מלחמת העולם השנייה, ומהווים חלק בלתי נפרד מאוספי המשכן.
בספטמבר 2024 עברתי עם משפחתי לשווייץ, ומאז אני משמשת כאוצרת תערוכת הקבע החדשה של המוזיאון היהודי בבאזל וכן תערוכה מיוחדת
המוקדשת לאמן פרנק סטלה.
הלימודים בחוג לתולדות האמנות, באווירה האינטימית והמעודדת חשיבה ביקורתית, העניקו לי כלים מקצועיים לעריכת מחקר מעמיק ומקיף.
למדתי לא לקבל דברים כמובנים מאליהם, לשאול שאלות, ולא לחשוש לערער גם על דבריהם של התיאורטיקנים החשובים והמבוססים ביותר.
מעבר להיבט האקדמי, החוג היה עבורי גם מקום נעים ותומך – החל מהצוות המנהלי ועד ראש החוג.

יפעת

 יפעת אשכנזי
בעלת תואר ראשון בתולדות האמנות וארכיאולוגיה, אוניברסיטת ת"א (2013), תואר שני בתולדות האמנות עם התמחות באוצרות,
אוניברסיטה חיפה (2016), בוגרת הקורס "ניהול תרבות ואמנות", להב פיתוח מנהלים, אוניברסיטת ת"א (2023).עיסוקי כאוצרת החל בשנת 2016,
עוד בזמן לימודי האוצרות, כאשר עבדתי יחד עם האוצרת סמדר שינדלר בגלריית שער 3 בעיר התחתית בחיפה. לאחר כשנה, ועם סיום
לימודי האוצרות, התקבלתי לעבודה כעוזרת אוצרת במוזיאון העיר חיפה, וכעובדת במחלקת הרישום של מוזיאוני חיפה, שם עסקתי בקטלוג
האוסף ההיסטורי של המוזיאון. ב-3 השנים האחרונות אני האוצרת של מוזיאון העיר חיפה.
לימודי התואר השני שלי חשפו אותי בעיקר לחשיבה ביקורתית על גישות באוצרות ועל הדרכים לקרוא אוצרות כשאני מגיעה לתערוכה חדשה.
אחד הדברים הזכורים לי ביותר מהלימודים הוא סיור שעשינו עם האוצרת אירית מילר במספר תערוכות. אירית ביקשה מאיתנו לנתח את הטקסטים
שהוצגו על הקירות ולבחון אותם. פעולה זו גרמה לי להבין כמה טקסטים אוצרותיים צריכים להיות נגישים לכל סוגי הקהל שמגיע, ולדבר בגובה העיניים-
דבר חשוב מאוד בעיני שאני מנסה ליישם אותו כאוצרת בעצמי.

לילך אפריים

 לילך אפרים
כיום אני אוצרת האמנות של מוזיאון בית לוחמי הגטאות. בתפקידי אני מובילה תהליכי אוצרות המשלבים בין זיכרון היסטורי לאמנות, ויוצרת תערוכות
המעמיקות בנושאים של זיכרון, זהות והתמודדות – מתוך מטרה לחבר קהלים מגוונים לסיפור השואה והשלכותיה. עבודתי שואפת להנגיש תוכן
מורכב באמצעות שיח יצירתי, מעורב ורב-קולי, תוך קידום שיתופי פעולה עם אמנים ומוסדות תרבות בארץ ובעולם. אני אוצרת תערוכות המציגות
אמנות עכשווית, אמנות שנוצרה בתקופת השואה, ולעיתים שילוב בין השתיים – כל אחת מהן מהווה מרחב חי לשיח שמפגיש את העבר עם ההווה.
אני רואה באוצרות שליחות: להביא את קולם של האמנים שפעלו בתקופת השואה אל קדמת הבמה, ולהנכיח את יצירתם כעדות וכאמצעי
להבנה רגשית וחזותית של התקופה.
הלימודים בחוג לתולדות האמנות העניקו לי כלים חשובים לניתוח ולפרשנות של יצירות אמנות בהקשרים תרבותיים והיסטוריים. הם תרמו לפיתוח
חשיבה ביקורתית ויכולת הבחנה חזותית, שהן מיומנויות מרכזיות בעבודתי כאוצרת – בהובלת תערוכות המשלבות בין עבר להווה ובין אמנות לתיעוד היסטורי.

 מירה לוי שפירו copy
 מירה לוי שפירו
לאחר סיום הלימודים (2011) עבדתי וניהלתי את המוזאון לתרבות הפלשתים ע"ש קורין ממן באשדוד ועד נובמבר 2024. במקביל הוסמכתי
לעובדת סוציאלית (2024), ואנהל מרכז לטיפולים הוליסטיים שמשלבים טיפול באמנות וסביבה מוזיאלית במוזיאוני אשדוד, במסגרת החברה העירונית
לתרבות הפנאי.
לימודיי בחוג תולדות אמנות והתואר השני עם תזה העשירו אותי בשפת אמנות מורכבת ומעמיקה, ותרמו לפיתוח חשיבה מקורית ויצירתית. בזכות זאת,
יכולתי לראות את המרכיב האנושי בכל היבט של עבודתי ולגבש פרספקטיבה הוליסטית ומרגשת, שמסייעת לי בשילוב שדה האמנות עם השדה הטיפולי

ניצן רביד אליאס copy

ניצן רביד אליאס
רשמת ארכיון ואוצרת משנה במוזיאון בית טרזין, גבעת חיים איחוד, עמק חפר. הלימודים היו מגוונים. כללו קורסים תיאורטיים

שנתנו רקע היסטורי בנושא האמנות לצד קורסים פרקטיים שהכינו אותנו לעבודת האוצרות.

ניקה טולסטוב copy
 ניקה טולסטוב
בוגרת תואר ראשון ושני בחוג לתולדות האמנות. כיום דוקטורנטית בחוג, בהנחיית פרופ' יוחאי רוזן.
עבודת המחקר שלי מתמקדת במודרניזם   היהודי באימפריה הרוסית ובמזרח אירופה בראשית המאה ה-20. במקביל עובדת במחלקת ניהול
האוספים של מוזיאוני חיפה. התפקיד כולל טיפול, שימור, תיעוד ומחקר של מוצגי האוסף ומוצגים מושאלים לצורכי תערוכות. במסגרת תפקידי
אצרתי תערוכה עצמאית במוזיאון הימי הלאומי ושימשתי כעוזרת אוצר בפרויקטים נוספים.הלימודים בחוג לתולדות האמנות הינם בגדר הגשמת
 לום אישי ומקצועי עבורי. במסגרת החממה התומכת של החוג לתולדות האמנות, קיבלתי ידע תיאורטי וכלים מעשיים שמאפשרים לי לעבוד
בתפקיד מעניין ודינמי, גם במסגרת העבודה במחלקת ניהול האוספים וגם בפרויקטים אוצרותיים. בזכות הלימודים אני יכולה לגשת לאתגרים
המקצועיים מתוך ידע וניסיון רחב שקיבלתי באקדמיה, לאצור תערוכות, לפרסם מאמרים ובמקביל להמשיך ולהתפתח כחוקרת.

סטפני בוזגלו
סטפני בוזגלו

כיום אני משמשת כמנהלת אוסף האמנות ורשמת במוזיאון בית לוחמי הגטאות. במסגרת תפקידי אני אחראית על קבלת יצירות אמנות לאוסף המוזיאון,
מיון, קטלוג והעברתן למסדי הנתונים המקוונים של המוזיאון, וכן שיבוצן בארכיון. היבט נוסף של עבודתי הינו מעקב אחר יצירות אמנות מהאוסף
המוצגות בתערוכות שונות בישראל ובעולם, וכן אחר יצירות הנשלחות לשימור או לשחזור.
בנוסף בין תפקידי ביצוע מחקר בתחום תולדות האמנות על יצירות מהאוסף, וחיבורן להנצחת השואה דרך חקר מוצאות (provenance ),
כולל ניתוח סגנוני ואיקונוגרפי של היצירות, וזאת תוך עיסוק באוצרות ובהקמת תערוכות לצד האוצרת הראשית של המוזיאון.
לימודי התואר הראשון בפקולטה לתולדות האמנות באוניברסיטת חיפה העניקו לי בסיס תיאורטי רחב והבנה עמוקה של עולם האמנות על פני
תקופות שונות. במהלך לימודיי לתואר השני רכשתי כלים מחקריים מתקדמים, אותם אני מיישמת בעבודתי היומיומית, לצד כלים מעשיים בתחום
האוצרות והקמת תערוכות. כבר במהלך הלימודים, ראש החוג, סייע לי בכניסתי לעולם התעסוקה, וליווה אותי בתמיכתו עד למציאת תפקידי הנוכחי.


עדי שלח copy
 עדי שלח
אוצרת המוזיאון הימי הלאומי בחיפה משנת 2020. בתפקידי הקודם ניהלתי את תחום החינוך של מוזיאוני חיפה ואצרתי את התערוכות במרכז
האמנויות שליד מוזיאון חיפה לאמנות. לימדתי קורסים בתולדות האמנות באוניברסיטת חיפה ובמסגרות אקדמיות נוספות, וכן העברתי הרצאות
לקהל הרחב במוסדות תרבות. אני בעלת BA מאוניברסיטת חיפה ו-MA   מאוניברסיטת תל אביב (שניהם בהצטיינות).
הגעתי ללימודי תולדות האמנות
באוניברסיטת חיפה כתחנה בדרך, ונשאבתי לחלוטין לתחום שבעיני הוא היפה בעולם. המפגש עם האופן שבו קודים תרבותיים, השקפות עולם
ורגשות מתכנסים אל תוך דימוי חזותי, וחוויית הפענוח של התכנים הללו, היה בשבילי מסעיר. המרצים הנהדרים של החוג תמכו בסקרנות שלי
ועודדו אותי להעמיק ולהתפתח בתחום . כיום, כשאני עוסקת באוצרות מוזיאלית, הכלים שרכשתי בלימודיי עומדים בבסיס העשייה המחקרית 
והיצירתית שלי והם חלק בלתי נפרד מהזהות המקצועית שלי.

שירלי משולם copy
שירלי משולם
אני אוצרת אמנות עצמאית ומרצה לתולדות האמנות. (תחום: אוצרות במרחב הציבורי)
סיימתי תואר ראשון (1987) ותואר שני בהצטיינות (2006) בחוג לתולדות האמנות באוניברסיטת חיפה.
תיזה: "ציורי הקיר הציבוריים של אברהם אופק" בהנחיית פרופ' אסתר לוינגר הנפלאה. 
בין תפקידי ופרויקטים מרכזיים: יועצת למנכ"ל מוזיאוני חיפה בפרויקטים חוץ מוזיאליים לרגל 70 שנה למוזיאון חיפה לשנת 2021;
מנהלת גלריה פירמידה, חיפה, 2011- 2009; מנהלת ואוצרת הגלריה לאמנות עכשווית- גרנד ART, גלריה ללא מטרות רווח, בחיפה בשנים 2011- 2020.
הלימודים הקנו לי ידע רחב וכלים מקצועיים אשר תרמו תרומה משמעותית להתפתחותי כאוצרת עצמאית וכמרצה לתולדות האמנות.
תחום האוצרות מצריך שילוב של ידע תיאורטי ומעשי, יצירתיות, יוזמה, תעוזה, וכן יכולת ניסוח בהירה בכתב ובעל- פה. הלימודים שימשו
עבורי תשתית אינטלקטואלית מוצקה, אשר עליה יכולתי לבנות, להעמיק ולהתקדם אל עבר הישגים משמעותיים בעשייה האוצרותית. 
הגישה האכפתית של המרצות והמרצים והרצון הכנה לראות אותנו מצליחים, משקפים את אופיו הייחודי של החוג ומחוייבותו העמוקה
לסטודנטיות ולסטודנטים הלומדים בו. 


שני ורנר copy
שני ורנר
לפני 13 שנה, אחרי שנים כמדריכה במוזיאון תל אביב,  ועבודה בגלריות שונות, הקמתי את Talking Art  מיזם סיורי אמנות, עיצוב ואדריכלות
מגוונים אשר מטרתו להכיר את עולם האמנות החי והתוסס בארץ ולהפוך אותו לנגיש ומזמין. היום אני מנהלת את העסק, ועוסקת בעיקר בפיתוח
תכנים חדשים,  יוזמה של שיתופי פעולה, שיווק וכמובן הכשרה ובקרה של מדריכים חדשים. 

הדבר החשוב ביותר שלקחתי אתי מהלימודים בחוג הוא ההבנה שאמנות לעולם אינה מנותקת מהחיים , מרוח הזמן ומהסביבה בה נוצרה.
בכל תערוכה חדשה, בכל הדרכה שאני בונה, ובכל סיור - אני תמיד מחפשת את ההקשר הרחב שהאמנות נוצרה בתוכו, ולעולם לא מתייחסת אליה
כ"תמונות יפות על הקיר".